Schade of storing Chromebook?

Wat doe je als je schade of een storing hebt aan je Chromebook?

Schade:

  • Je hebt je Chromebook laten vallen waardoor er schade is ontstaan
  • Je morst vloeistof op je toetsenbord waardoor toetsen niet meer goed functioneren
  • Je oortjes zitten tussen beeldscherm en toetsenbord waardoor je scherm is gebarsten
  • Etc.

In dat geval meld je de schade via de website van Smart2Scool/QSX:

https://www.qsx-claims.com/schadeformulier-harmsma/ 

Als dat gelukt is, kun je je Chromebook inleveren bij de afdeling ICT van de BHS. Zij zorgen ervoor dat het Chromebook opgestuurd wordt en dat je eventueel een vervangend apparaat krijgt.

Je Chromebook kan ook een Storing hebben, voorbeelden van storingen zijn:

  • Geen WIFI
  • Toetsen geven vreemde tekens
  • Browser doet vreemd
  • Etc.

De meeste storingen zijn te verhelpen door je Chromebook een keer te resetten. Dit doe je door de

  -toets en de aan/uit-knop 

tegelijk korte tijd ingedrukt te houden. Hiermee worden de meeste storingen opgelost. Als dat toch niet werkt, meld je dan bij de afdeling ICT met je Chromebook.

Staat jouw schade of storing hier niet vermeld en weet je niet zeker of het om schade of een storing gaat, loop dan even langs bij de afdeling ICT. Zij kunnen dit beoordelen.